04.02.2021
Адам ақылының таңғажайып қасиеттерінің бірі-есте сақтау. Егер мұғалімдер мен ата-аналар оны белгілі бір баланың жеке ерекшеліктерін ескере отырып, ұсыныстарды қолдана отырып, жақсы есте сақтауға ықпал ететін әртүрлі әдістерді қолданса, балалардағы есте сақтауды дамыту процесі сәтті болады. Мектептің педагог-психологы күн сайын есте сақтау қабілетін дамыту үшін түрлі сабақтар мен жаттығулар өткізеді. 1-4 сынып оқушыларының жадын дамыту үшін келесі жаттығулар жасалады:
- Бұл кейіпкерлер қандай ертегілерден тұрады;
- Ертегі кейіпкерлеріне өз заттарын табуға көмектес;
- Суреттегі заттарды қараңыз, көзіңізді жұмып, оларды атаңыз;
- Аңдар;
- Әр машинаны не алып жүргенін атаңыз;
- 10 жұп сөз;
- Заттардың түсі.
5-11 сынып оқушыларымен келесі жаттығулар өткізіледі:
- "Жұптарды есте сақта" - "бейнелер" - "нөмірі бар Сөз" - " сандық қатарлар»
- "Тізбек сөз".
Баланың есте сақтау қабілетін дамытуға арналған ата-аналарға арналған ұсыныстар балаға оқу материалын оңай және тиімді есте сақтауға көмектесу үшін барлық факторларды ескеру қажет. Сондықтан сіздің балаңызда жадтың қандай түрі басым екенін анықтауға тырысыңыз. Бірақ есіңізде болсын, кейде оқушының есте сақтау қабілеті аралас болуы мүмкін. Әрине, баланың мектеп материалын қалай оңай есте сақтайтынын ескеру керек. Бірақ жадтың тек бір түріне назар аудармау керек, бірақ бәрін біртіндеп дамыту керек.
Үйде баланың жадын дамытуға арналған ойындар:
1. "Заттарды есте сақта". Ақпаратты есте сақтауға және көбейтуге үйрету.
"Детектив". Ерікті есте сақтауды дамыту: бала 15 минут ішінде 15 суретті қарастырады, содан кейін суреттер жойылады; бала есте сақтаған суреттерді атауы керек.
2. "Пирамида". Қысқа мерзімді механикалық жадты дамытады. Ересек баланы алдымен бір сөз деп атайды, бала оны бірден қайталауы керек; содан кейін ересек адам екі сөзді атайды, бала оларды қайталайды; содан кейін – сөз және т. б.
3. "Із кесуші". Ересек адам балаға ойыншық көрсетіп, оны қазір бөлмеде жасыратынын айтады; бала бұрылып кетеді - ересек адам ойыншықты жасырады, ал бала оны табуы керек.
4. "Сіз түскі асқа не жедіңіз?"Бала түскі асқа жегеннің бәрін тізімдеуі керек. "Киім-кешек". Бала таңертең қандай киім кигенін есіне түсіруі керек.
5. "Дәл солай сызыңыз". Ересек адам қағаз парағына қандай-да бір затты тартады, содан кейін парақ аударылып, бала сол затты тартуы керек.
6. "Қысқа әңгіме". Ересек адам қысқа әңгіме оқиды, бала оны қайталауы керек.